Digitální nahrazení produktů ve videu pomocí 3D a VFX

Podívejte se, jak jsme pomocí 3D modelů a vizuálních efektů prodloužili životnost úspěšné LEGO kampaně bez nutnosti cokoli znovu natáčet, když se původní stavebnice ukázané ve videích přestaly prodávat.
  • Agentura
    MEDIA FACTORY Group
  • Klient
    The LEGO Group

Čeho jsme dosáhli

  • Nahrazení produktů digitálně
    bez natáčení
  • Plně zachovaná kvalita obrazu
    a realističnost
  • Možnost znovu využít kampaň v
    TV, online i v tisku
  • Open data, která dávají možnost
    dalších změn

Klient

The LEGO Group

The LEGO Group měla úspěšnou globální kampaň pro kategorii 4+ (jednodušší stavebnice pro děti od 4 let, které jim pomáhají přejít od velkých kostek na klasické). Kampaň obsahovala spoustu propracovaných videí a dalších assetů, skvěle fungovala a chtěli ji používat dál – ale změnilo se jejich produktové portfolio. Ukazovali by tedy i sety, které už neprodávají, a riskovali nařčení z klamavé reklamy. Zvažované řešení – znovu natočit vybrané části kampaně – by znamenalo investici v řádech milionů korun, kvůli dětským hercům, lokacím, štábu, a celkové produkční náročnosti. Nás původně oslovili s myšlenkou upravit aspoň statické vizuály. My jsme ale přišli s řešením, jak nahradit produkty i ve videích – digitálně a bez kompromisu v kvalitě.

Cíle projektu

Prodloužit životnost kampaně.

Přizpůsobit všechny materiály aktuálním produktům.

Zajistit právní nezávadnost a relevanci.

Minimalizovat náklady oproti plnému přetočení.

Udržet vizuální kvalitu na úrovni originálu.

Vytvořit systém, který umožní další úpravy v budoucnu.

„Když nás LEGO oslovilo, chtěli vlastně upravit jen statické vizuály. Aby mohli znovu použít aspoň ty. My jsme ale přišli s nápadem, jak nahradit produkty i ve videích – a to bez nutnosti nového natáčení. Ušetřili jsme jim tak miliony a práci celého natáčecího štábu prakticky odvedl dvoučlenný tým. A to zcela digitálně. Díky zkušenostem a know-how našeho týmu jsme našli efektivní řešení, které by klienta možná ani nenapadlo.“

Michal Vošahlík Senior Project Manager

Vizuální výstupy

  • Reálné video → výroba modelu → finální 3D vizualizace
    1/4 Reálné video → výroba modelu → finální 3D vizualizace
  • Z reálného záběru do 3D – porovnejte originál a jeho digitální dvojče.
    2/4 Z reálného záběru do 3D – porovnejte originál a jeho digitální dvojče.
  • Precizní 3D model podle reálné předlohy
    3/4 Precizní 3D model podle reálné předlohy
  • Precizní 3D model podle reálné předlohy
    4/4 Precizní 3D model podle reálné předlohy

Výsledky

90% úspora Produkční náklady ušetřeny díky digitálnímu přístupu.

100% shoda Vizuální kvalita na úrovni originálu.

Škálovatelnost Open data připravená na další změny v budoucnu.

Jako spoluautor tohoto řešení jsem byl nadšený, že jsme dokázali využít stávající marketingové materiály a přetvořit je do plně aktualizované kampaně. Díky pokročilé 3D modelaci, texturování a kouzel v postprodukci jsme nejenom zachovali původní vizuální kvalitu, ale zároveň ušetřili miliony. Tento projekt ukázal, jak lze efektivně kombinovat inovaci, nákladovou optimalizaci a udržitelnost, což nás posunulo na novou úroveň v oblasti digitální transformace.

Jakub Kameníček 3D designer

Realizace

Představte si, že máte video, které skvěle prezentuje nejen produkty, ale i celou vaši značku. Atmosféru, emoce a výhody, které lidem přinášíte. Ale ukazuje produkty, které už neprodáváte, takže riskujete nařčení z klamavé reklamy. 

Skončí takové video v koši i s penězi, které jste do něj vložili? Ne nutně. Co kdyby se dalo aktualizovat? Nahradit produkty digitálně pomocí realistických 3D modelů, které stěží rozeznáte od těch skutečných.

Přesně to jsme udělali pro The LEGO Group. Vymysleli jsme, jak aktualizovat již existující úspěšnou brandovou kampaň pro LEGO 4+, aby ukazovala nové produkty.


Jak jsme postupovali

1. Získání nových produktů

Od LEGO jsme si nechali doručit nové stavebnice určené k nahrazení těch původních.

2. Focení a analýza

Vlastními silami jsme nové sady nafotili ze všech úhlů, zaměřili se na detaily, jako jsou tvary, struktura a barvy, abychom získali co nejpřesnější obraz pro následnou modelaci.

3. 3D modelace

Postavili jsme přesné 3D modely nových produktů – včetně realistických textur, proporcí, a plastového lesku – tak, aby vizuálně odpovídaly reálným stavebnicím.

4. Digitální výměna produktů

Pomocí maskování, VFX a kompozice jsme digitálně odstranili původní modely a nahradili je novými. Díky pečlivému ladění světelnosti, barev a stínování jsme dosáhli toho, že nové modely působí naprosto přirozeně – jako by je děti ve videích opravdu držely v rukou.

5. Úprava krabic a návodů

Součástí scén byly i krabice a návody – ty jsme také vyměnili za aktuální.

6. Aktualizace statických vizuálů

Veškeré vizuály z kampaně – bannery, obrázky pro sociální sítě, tiskoviny – jsme také digitálně aktualizovali, aby prezentovaly nové produkty.

7. Vytvoření open dat

Z modelů a scén jsme vytvořili otevřenou datovou strukturu, která umožní budoucí úpravy bez nutnosti začínat znovu od nuly. LEGO tak může produkty v kampaních vyměnit klidně znovu i v budoucnu – a zase čistě digitálně.


Jak se dá technologie dál využít?

Podobným způsobem se dají videa upravit, když chcete přidat produkty navíc, změnit na nich nějaké detaily (např. pokud jste vydali novou, vylepšenou verzi) nebo potřebujete ukázat ve videích širší sortiment, než byste zvládli reálně natočit.

Máte nápad? Máte kampaně, které by si taky zasloužily druhý život? Pojďme společně vymyslet, jak co nejlépe využít materiály, které už máte k dispozici.

MEDIA FACTORY Group

Pomůžeme vám řešit výzvy efektivněji. S pomocí digitálních nástrojů.

Napište si o konzultaci